Noter fra kaptajn møde d. 28/3-2007

 

Kaptajnmøde d. 28/3-2007 i klubhuset.

Deltagere : Erik Hou, Kurt J. Poulsen, Karl Verner Nielsen, Niels H. Nielsen

 

 

Generelt

 

Rytterne skal generelt være mere åbne om at give besked når tempoet bliver for højt.

 

Mere fokus på sikre føringsskift. Generelt henvises til vor hjemmeside, afsnittet ”Træning” og underafsnittet ”Køretips” samt ”Træningstips”. Kaptajnen opfordres til at fortælle hvordan føringsskift under dagens træning skal ske. Køres der 2 og 2 sker føringsskift aldrig ved at de to forreste ryttere trækker til hver sin side så gruppen pludselig er 4 cykler bred på vejen. Kaptajnen skal være meget opmærksom på at give konstruktiv kritik, dvs. vise hvordan der skiftes hvis en rytter ikke gør det korrekt.

Når rytterne skifter fra front og glider ned bagi i gruppen på én side skal det ske hurtigt.

 

Meldinger om forhindringer (f.eks. huller i vejen, bil forfra, bil bagfra), skal gentages ned/op gennem rækken af ryttere.

 

Spytte og snotte næse må kun ske når man har orienteret sig bagud og det kan ske uden gene for bagvedkørende.

 

Alle træningsture bør slutte på stadion – alle bør køre med til stadion for at fremme det sociale element.

 

Kaptajner opfordres til at bruge hjemmesidens info forum til at oplyse om træningen man har planlagt, gerne 2-3 dage inden træningsdagen.

 

 

Tempo 28 på tirsdage

 

Kaptajnen bør hver aften når der deles op finde en assistent kaptajn blandt de fremmødte som kaptajnen er sikker på kender ruterne hvor der deles i grupper, således assistent kaptajnen også kender ruten det andet hold kører med.

Assistent kaptajnen hjælper også kaptajnen med at sikre den gruppe kaptajnen ikke selv kører med i intervallerne kører efter kaptajnens anvisninger til samlingsstedet. 

Hvis holdene af en eller anden grund ikke mødes på det aftalte samlingssted, køres baglæns af det andet holds rute, dvs. man kører det andet hold i møde.

 

Det skal af kaptajnens instruktion være klart om et interval foregår i samlet gruppe eller er individuel kørsel. Ved kørsel i grupper skal der holdes sammen, dvs. ingen må sættes af, medmindre det er en specifik aftale det er en del af intervallet at presse hinanden til det yderste og evt. sætte ryttere af.

 

 

Motion / Sport holdopdeling på torsdage

 

Generelt skal Motions holdet selv køre når de er 3 deltagere eller mere.

 

Motionsholdet skal selv køre når en ny utrænet rytter eller en utrænet rytter møder op til træning

 

Kaptajn på Sport holdet skal forberede sig på, at hvis der dukker få motionsryttere op (mindre end 3) skal motionsrytterne med på Sport holdet og træningen afpasses herefter.

 

 

Træning på søndage

 

På søndage skal længere ture planlægges således, at de ryttere der ønsker det kan slutte efter ca. 2 timer i Oksbøl og de som ønsker at køre videre kan gøre det.

 

 

Ruter

 

Kurt og Niels arbejder på et rutekatalog til hjemmesiden udover det der allerede er i dag.

Herunder også Tempo 28 ruter med interval forslag.

 

Alle medlemmer opfordres til at komme med bidrag, f.eks. i form af kortkopier med indtegnede ruter og evt. intervalforslag, som Kurt eller Niels vil bearbejde.